Blog Rasmi

SMK Lepar Hilir

Pages

Saturday, June 22, 2013

Program Motivasi Pak Engku Dengan Pelajar dan Ibubapa SMK Lepar Hilir


 Program Motivasi Pak Engku Dengan Pelajar  dan  Ibubapa     
SMK Lepar Hilir




Puan Siti Mariam Binti Baharudin, Pengetua SMK Lepar Hilir 
mengiringi Pak Engku atau nama penuh beliau, YM Raja Ismail bin Raja Shahadan 
AMN., PJK., Pengerusi Rumah Anak-anak Yatim Tengku Ampuan Fatimah Kuantan untuk menjamu selera di kantin SMK Lepar Hilir.
 


Tarikh : 20 Jun 2013 Julai 2010 Tempat : Dewan Bestari SMK Lepar Hilir Masa : 8.00 pagi - 10.20 pagi Penceramah : YM Raja Ismail bin Raja Shahadan AMN., PJK., Pengerusi Rumah Anak-anak Yatim Tengku Ampuan Fatimah



Pak Engku memaparkan video anak2 yatim di bawah jagaannya. Cerita tentang anak yatim. Beliau ada membuka sebuah rumah anak yatim. Di situ, ada anak yatim yang kehilangan ibu bapa akibat HIV.  Budak itu juga menghidap penyakit yang sama. 

Di rumah anak yatim Pak Engku, Ada yang cacat, kakinya kecil, tak boleh berjalan, semasa bayi, dia ditinggalkan oleh ibu bapanya di hospital. Pak Engku ambil dan dipelihara di rumah anak yatim tersebut. Sekarang, budak itu sudah berusia 18 tahun. Dia menggunakan kerusi roda


Saya dengan isteri pertama, ada 8 orang anak..” Kata Pak Engku.
“Jangan salah faham ye. Isteri saya ada 1 je ye! Now and forever!” Sambung beliau. (kitorang gelak je)


“Tapi, Allah dah amek anak pertama, kedua dan ketiga saya. Accident.” Saya mula sebak. Dalam kebahagiaan dan kejayaan beliau, rupanya, ada dugaan berat. :’)
“Dan, saya redha dgn Allah.” ^^






1 comments: